Saturday, November 7, 2009

BESI KURSANI 'PELARIS & PEMANIS DIRI' (RM 200)


Besi kursani saya dikatakan besi Gred A yang ditarik dari kerak Bumi di Tanah Jawa. Besi kursani mengikut orang-orang tua besi yang sama kejadiannya dgn besi yg ada dalam tubuh manusia. Kebiasaannya orang zaman duhulu pasti mencampurkan sedikit besi ini dalam pembuatan keris-keris terpilih. Khasiatnya sebagai pelaris & pemanis diri, menaikkan darjat namun segalanya hanya dengan izin Allah dan kita sebagai makhluk hanyalah berikhtiar.

Sebagaimana fungsi besi kursani juga adalah makhluk Allah yang telah ditentukan tugasnya di dunia ini oleh Nya. Malah ada orang-orang tua mendakwa besi kursani boleh membawa kebal kepada pemakainnya dalam keadaan terdesak dan mengikut keserasian pemiliknya. Wallahuaklam.

Saya telah menjual puluhan biji besi kursani ini dan alhamdulillah khasiatnya amat menakjubkan dengan izin Allah. Kita harus yakin bahawa ia juga adalah makhluk Allah yang mempunyai tugas serta fungsinya di atas sifatnya sebagai makhluk sebagaimana yang telah ditetapkan oleh Allah swt.
Antara khasiatnya sebagaimana testimonia beberapa rakan. Pelaris perniagaan yang besar, pemanis diri untuk jodoh atau kasih sayang, jika kita kakitangan bawahan dipandang tinggi oleh pegawai atasan / majikan namun yang penting ia tidak boleh disalahgunakan untuk tujuan keburukan atau maksiat kepada Allah swt. Uniknya biarpun dari spesis 'besi' namun tidak ditarik oleh magnet.
Besi kursani banyak dipasaran namun ingatan saya 'beli' yang ori bukan yang cetak rompak...

1 comment:

Anonymous said...

Menarik. Tapi apakah ciri ciri yg asli. Sebab byk jumpa kat penjual cincin