Saturday, November 7, 2009

DELIMA KURSANI / RAJA BATU PERMATA (RM 200)




Besi Meleleh saya dianggap oleh beberapa pengamal perubatan dan ahli kebatinan sebagai Delima Kursani / 'Raja Batu Permata'. Bermakna segala khasiat yang ada pada batu permata di dunia ini terkandung di dalamnya. Namun semuanya bergantung kepada keizinan Allah swt.

Besi Meleleh terkenal sebagai besi penyisih oleh tentera-tentera Melayu zaman dahulukala. Kebiasaannya mereka memakai besi melelah untuk mengelak terkena tembakan. Malah besi meleleh dengan kekuasaan Allah adalah sejenis besi yang mampu memberi semangat kepada pemakainya di samping amat ditakuti oleh makhluk halus yang jahat sebagai mana kejadiaannya yang telah ditentukan tugasnya oleh Allah swt.

Ia sering digunakan oleh pengamal perubatan tradisonal untuk memulihkan semangat mereka yang kerasukan, pendiding diri dan keluarga dari sihir serta ilmu hitam dan pengesan sihir manusia dipersekitaran pesakitnya. harus yakin bahawa ia juga adalah makhluk Allah yang mempunyai tugas serta fungsinya di atas sifatnya sebagai makhluk sebagaimana yang telah ditetapkan oleh Allah swt.
Antara khasiatnya sebagaimana testimonia beberapa rakan. Penghalau makhluk halus yang merasuk kerana makhluk halus yang jahat takut akannya, penghalang atau pendinding sihir, menguatkan semangat diri ketika ketakutan atau kecemasan, meningkatkan keyakinan diri dikhalayak ramai namun segala2nya harus dengan keizinan Allah swt. Uniknya biarpun dari spesis 'besi' namun tidak ditarik oleh magnet.

1 comment:

Nazren said...

ada lagi tak batu ni??